موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی عقیق

امور فارغ التحصیلان

مراحل فارغ التحصیلی

  1. آماده سازي مدارك لازم جهت فارغ التحصيلي که به شرح زیر می باشد:
    1. 6 قطعه عكس جديد 4*3 با رعايت شعائر اسلامي
    2. فتوكپي تمام صفحات شناسنامه
    3. فتوکپی کارت ملی
    4. اصل مدرك پايه و تاييديه تحصيلي
    5. مجوز انتقال و کارت و ليست سازمان سنجش (ويژه دانشجويان انتقالي و تکمیل ظرفیت)
  2. مراجعه دانشجو به اداره آموزش و دريافت فرم تسويه حساب فارغ التحصيلان
  3. همراه داشتن کارت دانشجویی
  4. در صورتی که دانشجوی فارغ التحصیل از وام صندوق رفاه استفاده نموده در زمان تکمیل مراحل تسویه حساب می بایست با مراجعه به پورتال دانشجویی خود 10 درصد از وام خود را پرداخت نماید.
  5. تكميل فرم تسویه حساب و اخذ كليه امضاهاي مربوط به فرم
  6. تحويل فرم تسویه حساب با اخذ كليه امضاها به كارشناس رشته در اداره آموزش
  7. درخواست صدور کد صحت از طریق سامانه سجاد
  8. پس از تكميل كليه مدارك و تحويل آن به اداره آموزش برای پیگیری صدور گواهينامه موقت فارغ التحصيل با امور دانشجویی تماس حاصل نمائید.

 

نحوه پيگيری مراحل صدور مدارك تحصيلی

در شرايط عادى و به صورت تقریبی 20 روز (گواهینامه موقت) و 40 روز (دانشنامه) پس از تحويل فرم امضا شده تسويه حساب توسط فارغ التحصيل به اداره فارغ التحصيلان آماده تحويل مى باشد كه تنها به خود فارغ التحصيل يا وكيل محضرى نامبرده تحويل مى گردد. (همچنین جهت کسب اطلاعات دقیق تر فارغ التحصیل می تواند با امور فارغ التحصیلان تماس حاصل نماید)

توجه: تحويل مدارك تحصيلى برادران در صورتى مقدور است كه فارغ التحصيل داراى يكى از شرايط زير باشد:

  1. داراى كارت پايان خدمت
  2. داراى كارت معافيت دائم
  3. ارائه گواهى اشتغال به تحصيل از دانشگاه

 

شرایط و فرم های لازم جهت صدور مدارك تحصيلی المثنی

الف: گواهینامه موقت پایان تحصیلات

در صورتی که گواهینامه موقت پایان تحصیلات شخص مفقود شود، باید تشریفات زیر انجام پذیرد:

  1. واریز مبلغ 750000 ريال (معادل هفتاد و پنج هزار تومان) به حساب موسسه آموزش عالی عقیق
  2. دريافت فرم استشهاد محلی (حتما به صورت محضری) از اینجا و تكمیل آن
  3. تایید یکی از امضاها به وسیله یکی از مراجع رسمی ( محاضر ثبت اسناد، کلانتری محل یا یکی از ادارات دولتی) و ارائه آن به اداره کل امور دانش آموختگان موسسه
  4. دريافت فرم تعهدنامه محضري از اینجا و تكمیل آن . سپس ارائه آن به به اداره کل امور دانش آموختگان موسسه

ب: دانشنامه

در صورتی که دانشنامه یا گواهینامه دائم شخص مفقود شود، باید تشریفات زیر انجام  پذیرد:

  1. واریز مبلغ 750000 ريال (معادل هفتاد و پنج هزار تومان) به حساب موسسه آموزش عالی عقیق
  2. دريافت فرم استشهاد محلی (حتما به صورت محضری) از اینجا و تكمیل آن
  3. تایید یکی از امضاها به وسیله یکی از مراجع رسمی ( محاضر ثبت اسناد، کلانتری محل یا یکی از ادارات دولتی) و ارائه آن به اداره کل امور دانش آموختگان موسسه
  4. تهیه آگهی فقدان مدرک تحصیلی و ارسال آن به اداره مطبوعات وزارت ارشاد اسلامی توسط اداره کل امور دانش آموختگان  موسسه.
  5. نشر آگهی در یکی از جراید کثیر الانتشار در سه نوبت ( هر دو ماه یکبار به هزینه شخص متقاضی)
  6. تسلیم اولین روزنامه منتشره متضمن آگهی ذکر شده به اداره کل امور دانش آموختگان موسسه

 

*** در صورتی که ریزنمرات دانش آموخته مفقود شود، وی فقط برای یک بار میتواند با دريافت فرم تعهدنامه محضري از اینجا و تكمیل آن ریزنمرات را دریافت کند.